dimarts, 9 d’abril del 2019

3 I ÚLTIM CAP DE SETMANA DE CURS.

Aquest cap de setmana hem finalitzat el curs d’iniciació a l’espeleologia. Teníem previst anar a passar tot el cap de setmana a la Grallera gran del Corralot (Sant Esteve de la Sarga) però degut a les previsions meteorològiques (fred, pluja i neu), amb bon criteri, els instructors van decidir fer el pla B. Així que finalment vam fer el CP3 i Mamelons.

Dissabte pel matí vam aparcar al final del camí que va paral·lel al barranc de Lloret ens vam carregar tot el material i vam començar l’aproximació cap al CP3, que ens va costar aproximadament 1h 40min.

Un cop arribats a l’avenc ens vam dividir en dos grups per tal d’agilitzar la progressió per dins la cavitat. Un grup va visitar la sala gran, del curs i del llac i l’altre la sala del mort (que rep aquest nom perquè els primers exploradors hi van trobar un cos humà).
La jornada va anar de luxe i vam tenir l’anècdota de que el grup de la sala del mort, es va trobar dos habitants inesperats, dues colobres, que els hi van donar un ensurt.
Al sortir de l’avenc va tocar menjar alguna cosa i tornar cap als cotxes, amb una mica de pressa per a que no ens agafes la pluja, alguns ho van aconseguir i altres van “pillar” i van arribar xopets al cotxe…

Seguidament vam anar cap al que ha estat la nostra casa els dies de curs, el refugi lliure de Cova cambra, de la UEC Tortosa.
El diumenge vam anar a Mamelons, on no hi ha aproximació, i vam baixar el pou de 34m fins a la sala Gran.

En sortir vam repassar tot el material i preparar els equips que havíem de tornar a la Federació. I seguidament vam fer la cloenda amb un bon dinar al restaurant Pou de les Neus. Han estat tres cap de setmana perfectes, aprenent molt i xalant amb bona companyia, que és lo més important.