dimecres, 16 de juny del 2021

CURS NIVELL 1 BARRANCS

Comencem el mes de juny a tope! Segon cap de setmana de mes i DINAMICS torna per realitzar el Curs de Nivell 1 de Barrancs, on els cursetistes disposaran de tres caps de setmana sencers per aprendre les tècniques pel descens de Canyons i Engorgats amb la seguretat que requereix aquest esport.

Un equip dirigit per monitors titulats com Roger Griera, Marcos Chusa, Mari Nivera ( i Gonzalo que s’afegirà la propera setmana) i una pila d’acompanyants del club  (Alex, Joan, Xavier, Edu, Artemi, Natàlia, Salva, Josep Pous, Josep Arla, Laura, Ivan,  i d’altres que s’afegiran com Agnès, Xavi, Raul, Víctor…) que s’han unit amb l’ànim d’ajudar a ensenyar aquest esport que tant ens agrada a tots i a passar un cap de setmana complert d’activitat.

Barranc de l'Embarronat i Canal d'En Marc

Autor: Alex Martin

El dissabte vam iniciar el curs amb una petita xerrada sobre material, ús i la seva correcta col·locació en una zona habilitada del barranc de l’Embarronat, un racó idíl·lic d’aquest gran Parc Natural dels Ports.

Xerrada al Barranc de l'Embarronat

Posteriorment els cursetistes van poder fer practiques a les instal·lacions muntades, on van aprendre a davallar amb el vuit en diverses posicions com en simple, en doble o fent servir les tècniques de davallar en Clàssic, en Ràpid o Vertaco.

Pràctiques al Barranc de l'Embarronat

També van aprendre a bloquejar-se el vuit de dues formes diferents i a passar un “anti-roce” per tornar a col·locar-lo al seu lloc.

Sens cap mena de dubte, els cursetistes van aprendre amb escreix aquestes tècniques i després d’un merescut descans per dinar, vàrem anar a fer el barranc de l’Embarronat el qual ja es trobava completament instal·lat amb diferents passamans, ràpels i fins i tot un guiat que ens van fer gaudir a tots d’aquest entorn del Parc.

Descens del Barranc de l'Embarronat

Un cop finalitzada la jornada, vam anar a sopar i descansar al Refugi del Caro, per recuperar forces per l’endemà que ens esperava un altre dia on realitzaríem el descens de la Canal d’En Marc. Això si, abans de tot un parell de classes teòriques al refugi per completar la formació.

Xerrada al Refugi

Així doncs, a l'endemà i després d’una aproximació d’uns 40 minuts per un sender en forta pendent, vam muntar les instal·lacions de les diferents capçaleres per iniciar el descens de la Canal d'En Marc, fins a l’últim ràpel on mes d’un va tastar les aigües de l’últim gorg encara amb aigua de pluja.

Descens de la Canal d'En Marc

I aquí tanquem el primer cap de setmana del curs. Enhorabona a tots els cursetistes (Rosa, Marina, Monica, Inma, Noelia, Albert, Enric, Ian, Ruben i Jose)  per la Bona Feina! realitzada, endavant ens esperen dos caps de setmana plens de noves aventures que gaudirem dintre de l’entorn de Guara, paradís natural dels barranquistes i de Benasque amb els seus estètics barrancs d’aigües cristal·lines.

Alex Martin

1. Molt ben ensenyats i acompanyats. Gràcies a tots i totes per la vostra dedicació. Flipant la foto de la cova del tríptic, preciosa, i la dels rapels des de sota i la del rapel sortint de la cova.