dimarts, 29 de juny del 2021

GUARA PER SANT JOAN

Arriba Sant Joan i quina millor manera que celebrar-lo amb una “avanzadilla” a Guara, abans del segon cap de setmana del curs de Nivell 1 de Barrancs.

Alex, Artemi i Raul, ens ajuntem dimecres per tal de realitzar activitat en aquesta meca del barranquisme i ens allotgem al Càmping Cañones de Guara y Formiga.

El dijous comencem el dia realitzant el Barranc de Basender. Un barranc sec de iniciació que ens permetrà realitzar-lo sense problemes practicant diverses maniobres amb les cordes. No deixa de meravellar-nos aquest barranc, amb les seves formacions, l’alçada i sinuositat de les seves parets de calcàrea, sens dubte un barranc d’obligat descens donada la seva bellesa.

Imatge 1: Muntant capcelera

El descens el realitzem des del pàrquing del Rio Vero, on surten unes petites escales que baixen a un caminet que ens portarà fins a un pont per creuar el riu i a partir d’aquí, a l’esquerra surt el camí vorejant el penya-segat fins creuar el Basender, moment en el que haurem de girar i seguir el barranc per iniciar el descens.

Imatge 2: Descens 3er ràpel

Després d’aquest descens, ens preparem per realitzar el Palomeres de Fornocal. Un cop aparcat el cotxe al pont del Barranc del Palomeras (no confondre amb el pont del Fornocal, mes proper a Rodellar), en la seva part Nord-est, surt un caminet que haurem de seguir fins que ens deixa al mateix barranc, ja visible des del pont.

Imatge 3: Vista del pont des del Barranc

Un cop aquí iniciem el descens amb neoprè, no per l’aigua sinó per tractar-se d’un barranc molt estret, on haurem de destrepar amb oposició i el neoprè ens ajudarà a protegir-nos la pell, per lo que es recomanable el peto inferior i com a mínim si no es porta el superior, una camiseta de màniga llarga per protegir els braços.

Imatge 4: Descens 2on ràpel

Es tracta d’un barranc curt, amb pocs i petits ràpels, però la seva verticalitat, formacions i alçada de les parets fan que sigui un d’aquells descens que s’han de fer nomes que tinguem una horeta de temps de sobra.

El Palomeras de Fornocal es un afluent del Fornocal, per lo que quan arribem a aquest, haurem de remuntar pel Fornocal riu amunt fins arribar al pont, una mica abans a la esquerra haurem de buscar un caminet que ens portarà fins a la carretera i per aquesta seguir fins arribar al cotxe.

Imatge 5: Zona estrets despres dels ràpels

El divendres i tenint en compte que l’endemà participarem en el crus que imparteix el club, decidim realitzar la Via Ferrata del Espolon de la Virgen i finalitzar-la amb el Barranc que porta el mateix nom. Aquesta Via Ferrata es troba a Rodellar i sorprèn per la seva verticalitat, ja que puja directament sense gaires franquejos oferint-nos unes espectaculars vistes del Mascun. Un cop a dalt, trobarem a la dreta un sender que baixa i ens porta al Barranc, que podrem descendir ràpidament realitzant 3-4 ràpels. Es tracta d’un barranc sec, amb unes boniques formacions en la seva part final i que acaba en una zona d’escalada, per si algun dia es vol completar el dia realitzant les tres activitats, via ferrata, barranc i escalada.

Imatge 6: Tram final de la Via Ferrata

I ja per la tarda nit, arribant tot el grup del Club i pels mes atrevits es realitza el descens del Gorgonchon, un barranc de dificultat, molt estret i del que s’ha de superar un sifó a traves d’un passamà per posteriorment gaudir de la bellesa que ens ofereix aquest barranc en la seva part final.

Imatge 7: Passamà Gorgonchon

Un cop finalizat el barranct i merescudament, descansarem per iniciar a l'endemà el curs de barrancs.